Evidencija o radnicima - što se sve promijenilo?  •  Na online edukaciji koja će se održati 29.10.2024. (utorak) u 10h pokazat ćemo koje su sve novosti vezano za novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima. Više o edukaciji i mogućnostima prijave saznajte ovdje
   
Choose languageLanguage
Blog

Značaj skenera u upravljanju skladišnim zalihama

Značaj skenera u upravljanju skladišnim zalihama

U ovom blogu ćete saznati koja je važnost primjene skenera u skladišnom poslovanju, kroz glavne ulazne i izlazne aktivnosti skladištenja robe.

Skeneri za praćenje, upravljanje i optimizaciju skladišnih zaliha imaju ključnu ulogu u skladištenju i preuzimanju robe. Poznati su i kao uređaji za upravljanje zalihama ili uređaji za automatsku identifikaciju i prikupljanje podataka. Osnovni dizajn skenera je ručni sa zaslonom, tipkovnicom i čitačem za skeniranje crtičnog koda. Mogu prepoznavati 2D bar kodove koji sadrže značajno više podataka od linearnih bar kodova. Postoje i lakše verzije skenera koje se nose na šaci ili zapešću za praktičnije korištenje. Ovi uređaji omogućuju brži rad, smanjenje grešaka i povećanje učinkovitosti skladišnih operacija.

Ulazne aktivnosti

Proces skladištenja može se razlikovati ovisno o vrsti robe koja se skladišti, ali postoje neke uobičajene operacije za svako skladište:

- Prijem robe

- Pohrana u skladište

- Komisioniranje

- Otprema i upravljanje zalihama

Nakon što je roba preuzeta u skladište slijedi njeno postavljanje na predviđena mjesta unutar skladišta. Jedna od mogućnosti je stavljanje paleta robe na više pozicionirane police u skladištu. Zatim se roba iz skladišta prikuplja prema narudžbama kupaca i otprema do istih. Kada se zalihe iz skladišta počinju smanjivati, sustav upravljanja skladištem (WMS) može poslati skladištaru zahtjev za spuštanjem paleta sa viših mjesta kako bi se dopunile prazne police sa zalihama potrebnim za komisioniranje.

Izlazne aktivnosti

WMS će tijekom komisioniranja poslati na skener lokaciju narudžbe i količinu robe koju skladištar treba prikupiti za kupca u skladištu. Također, uputiti će skladištara da pokupi svu potrebnu robu najučinkovitijim i najkraćim putem kroz skladište. Tijekom procesa komisioniranja skladištarima mogu pomoći i sustavi glasovnog upravljanja putem kojih mogu biti vođeni kroz skladište glasovnim naredbama, ukoliko im takav način bolje odgovara. Podaci o poslovanju sa glasovnim sustavima otkrivaju da povećanje učinkovitosti njihovom upotrebom može smanjiti ukupne troškove skladišta za čak 5%. Međutim, glasovni sustavi možda neće odgovarati svim okruženjima i upravo iz tog razloga, stručni tim Špice radi snimku stanja skladišta i procesa, pomoću koje se stječe uvid očekivanih benefita na temelju kojih se odlučuje koje skladište je spremno za uvođenje glasovnog sustava.

Kod svakog zaustavljanja tijekom prikupljanja robe u skladištu, skladištar se prijavljuje na određenoj lokaciji skeniranjem bar koda, zatim pomoću jedinice za čuvanje zaliha (SKU kod) označuje da je roba preuzeta. SKU kod također služi kao dvostruka provjera odabira ispravnog artikla, s obzirom da će skeneri odbiti skeniranje ako su podaci crtičnog koda pogrešni i ne odgovaraju detaljima narudžbe.

Skladištar zatim stavlja artikl na kolica ili u spremnik na kolicima i odvozi robu u otpremni dio skladišta gdje je ona spremna za pakiranje i time završava fazu komisioniranja. Spremnici također mogu biti odloženi tijekom procesa komisioniranja ako se kolica napune i treba ih isprazniti. Skeniranje crtičnog koda na spremniku, daje upute WMS sustavu o lokaciji svakog elementa narudžbe. Kod svih ovih radnji ključna je sljedivost koju će Vam osigurati WMS sustav.

Kako bi se cijeli proces skladištenja uspješno odvijao, WMS mora imati točnu lokaciju artikala u skladištu. Međutim, zaliha pojedinog artikla može odstupati od očekivane zbog niza razloga poput oštećenja artikla uslijed uskladištenja i izuzimanja robe, stoga će svakako biti potrebna periodična provjera zaliha cijelog skladišta.

Tvrtkama je svakako prioritet pojednostaviti proces komisioniranja unutar skladišta jer loše upravljanje zalihama značajno utječe na smanjenje profitabilnosti tvrtke. Komisioniranje može biti skupo za tvrtku ukoliko nije koordiranirano, stoga optimizacijom komisioniranja može se znatno povećati učinkovitost i profitabilnost ukupnog rada skladišta. Oprema za skeniranje ima važnu ulogu u procesu upravljanja zalihama. Ulaganjem u kvalitetne i odgovarajuće uređaje za skeniranje povećat će se učinkovitost skladišnih operacija.

Između ostalog, važno je osigurati uređaje sa izdržljivim baterijama i time osigurati nesmetan rad za radnike. Skeneri dolaze sa izmjenjivim baterijama koje radnici mogu zamijeniti i staviti na punjenje na kraju radnog dana čime nema zastoja u radu. Kako bi se smanjila potrošnja baterije skeneri mogu preći u stanje hibernacije tijekom duljeg razdoblja neaktivnosti, a vraćanje skenera u rad zahtjeva samo jedan pritisak tipkovnice.

Razvoj skladišta

Automatizacijom skladišta povećava se učinkovitost i profitabilnost ukupnog rada skladišta a ujedno se smanjuju veliki troškovi radne snage posebno kod faze komisioniranja. Skeneri su neophodna stavka za uspješno odvijanje skladišnih operacija. Koriste se u većini operacija, iako je njihova najveća upotreba tijekom faze komisioniranja. Proces komisioniranja može biti izrazito skup ukoliko nije pravilno koordiniran i ne koristi se kvalitetna oprema. Upravo zbog smanjenja tih troškova stavlja se sve veći naglasak na automatizaciju i tehnološki razvoj skladišta.


>