Pozivamo vas na Logitelligence - 23.05.2024.  •  Pridružite nam se u Zagrebu na regionalnoj logističkoj konferenciji. Sudjelovanje je besplatno, uz obveznu prijavu jer je broj mjesta ograničen! Više informacija o konferenciji i o tome kako se prijaviti saznajte ovdje.
   
Choose languageLanguage
Blog

Najbolje prakse za upravljanje skladištem

Najbolje prakse za upravljanje skladištem
Autor
Tea Marolin
Datum
10/10/2023

U ovom članku vam donosimo pregled nekoliko najboljih praksi za upravljanje skladištem i što one znače za vaše poslovanje. Zasigurno su vam ove prakse poznate i već ste primijenili mnoge od njih u vlastitom skladištu, ali neka vam ovaj članak služi kao kratki referentni vodič.


1. Izbjegavajte ručni unos

Ljudi smo i činimo puno pogrešaka, što je sasvim normalno. Rukom pisani, tipkani ili bilo koji drugi ručni unos povećava mogućnost pogreške. Iz tog razloga bi vaš tim obavezno trebao koristiti skenere crtičnog koda ili RFID čitače. To bi se trebalo povezati s vašim sustavom upravljanja zalihama kako bi se osigurao sustav evidencije svih zaliha.

2. Manji broj manipulacija robom

Smanjenjem fizičkih dodirnih točaka kroz koje proizvodi prolaze, uklonit ćete nepotrebne korake i ubrzati sam proces komisioniranja.

3. Brzo obrtajni proizvodi bi trebali biti lako dostupni

Provedbom ABC analize znat ćete koje zalihe i proizvodi su najprodavaniji, najvrijedniji i sve ostalo između toga. S obzirom da su A proizvodi ti koji se najviše naručuju trebate se pobrinuti da upravo do njih možete najlakše doći.

4. Integrirana razmjena informacija

Sustav upravljanja skladištem omogućuje razmjenu informacija u poduzeću, maloprodajnim lokacijama i svim dionicima. Ovo rješenje je idealno jer omogućuje:       

  • Transparentnost cijele organizacije
  • Jednostavno praćenje razine zaliha
  • Jedinstveni sustav evidencije
  • Povezuje se s računovodstvenim ili ERP sustavima. Pogledajte ROX Case study gdje smo napravili povezivanje sa NAV ERP-om u Cloudu.

5. Jedna jedinica za čuvanje zaliha (SKU) po artiklu

To može biti problem zbog toga što dobavljači mogu imati drugačiji SKU (jedinicu za čuvanje zaliha) u odnosu na vaš interni SKU. Međutim, sposobnost konsolidacije i učinkovitog upravljanja kodovima može smanjiti pogreške i povećati točnost kod upravljanja zalihama te prekinuti ručnu provjeru zaliha. Sustav za upravljanje zalihama pomoći će vam u praćenju kodova te ćete tako imati automatizirani proces za konsolidaciju SKU-ova (jedinica za čuvanje zaliha).

6. Neka vaše skladište bude sigurno

Sigurnost skladišta povećava učinkovitost skladišta. Sigurno skladište podrazumijeva kvalitetnu opremu kao i zadovoljnije te produktivnije zaposlenike. Proaktivni pristup također znači da su zaposlenici sigurniji i manja je šansa da će se ozlijediti na radnom mjestu, što donosi niže ukupne troškove osiguranja.

7. Standardizirajte rad dobavljača

Postoje tri ključna čimbenika za upravljanje dobavljačima koja je potrebno uskladiti kako bi operacije zaprimanja robe bile učinkovite. A to su:

  • Kada isporučuju (doba dana, dan u tjednu)
  • Kako isporučuju (pakiranje, kutije, volumen)
  • Prijemno područje i procesi

Ako se ova tri čimbenika usklade operacije zaprimanja robe mogu biti produktivnije. Dobavljači bi trebali imati standardiziran proces isporuke, to možda neće biti tako ako značajno povećate količinu robe koju naručujete. Međutim uvijek se trebate truditi standardizirati ovaj proces.

8. Strategija komisioniranja

Komisioniranje se treba odvijati u serijama ili valovima, a ne kako narudžbe pristižu. Proces komisioniranja bi svakako trebao biti standardiziran i jednostavan za praćenje. Kako bi to ostvarili vjerojatno će vam trebati sustav za upravljanje skladištem. Špica Sustavi su implementator i distributer vodećeg svjetskog proizvođača softvera za upravljanje skladištem a to je Körber. 

9. Pratite svoje skladišne KPI

Kombinacijom KPI-a za mjerenje učinkovitosti komisioniranja i praćenja zaliha daje se menadžerima dobar uvid o tome kako se procesi odvijaju u stvarnom svijetu. Potrebno ih je pratiti redovito (tjedno, mjesečno, kvartalno ili godišnje), ovisno o obujmu i veličini poslovanja. Također ćete vidjeti da su neki možda važniji od drugih i treba ih češće pratiti.

10. Spremnost za hitne slučajeve

Uvijek imajte plan za rješavanje neočekivanih događaja, bilo da se radi o prirodnoj katastrofi ili povredi podataka. Što više uložite u prevenciju ovakvih hitnih slučajeva manje će ih biti, naravno onih koje je uzrokovao čovjek.

11. Povratne informacije sa svih razina

Sjajne ideje ne dolaze uvijek sa vrha, od rukovoditelja ili uprave. Zaposlenici mogu vidjeti neke prilike za poboljšanja koje menadžeri jednostavno ne vide. Stoga, treba osigurati da uvijek mogu podijeliti povratne informacije sa nekim sa više razine. Isto tako, menadžeri vide mnoge druge dijelove operacija i prilike za poboljšanja koje zaposlenici ne vide.

12. Ponavljajte, evaluirajte i testirajte operacije

Važno je shvatiti da je nemoguće biti savršen, stoga tome ne treba ni težiti. Neka vam cilj uvijek bude biti malo bolji nego što ste bili prošli mjesec ili prošlu godinu. Evaluirajte sve što ste radili i kako se operacije odvijaju te procijenite možete li nešto testirati ili promijeniti u svrhu poboljšanja.


>