TOP 3 Trenda u intralogistici - LogiMAT24  •  07.05.2024. u 9h organiziramo besplatni webinar na kojem ćemo pokazati novosti, trendove i savjete koje smo dobili tijekom nedavnog posjeta najvećem svjetskom sajmu logistike - LogiMAT 2024. Prijavite se ovdje.  
   
Choose languageLanguage
Blog

Kako biti dosljedan u postizanju ciljeva: 6 korisnih savjeta!

Dosljednost u svakodnenvom radu

Dosljednost je ključ uspjeha kako u onom profesionalnom svijetu tako i kada je riječ o privatnim projektima i ciljevima. Ipak, znati nešto u teoriji i primijeniti to u praksi posve su različite stvari. U današnje vrijeme često imamo mnogo obaveza i teško je zadržati fokus i ostati dosljedan u izvršavanju pojedinih zadataka.

Izazovno je, ali ne i nemoguće.

6 savjeta kako postati dosljedan!

1. Postavite svoje ciljeve

Kako biste postigli dosljednost, morate postaviti jasne ciljeve.

Možete započeti popisom ciljeva na komadu papira. Zatim procijenite važnost ciljeva i pokušajte formulirati plan kako ih najbolje postići. Ako to ne pomogne, možete isprobati jednu od različitih metoda i tehnika za postavljanje ciljeva.

Primjerice, možete isprobati SMART metodu za postavljanje ciljeva. Radi se o metodi koja se obično koristi za osobni razvoj te u segmentu upravljanja projektima. Na ovaj način postavljate jasne ciljeve i povećavate vjerojatnost da ćete ih uspješno ostvariti.

Kako koristiti SMART tehniku u postavljanju ciljeva?

SMART tehnika dolazi od engleskih riječi koji označavaju kakav cilj treba biti:

  • S – specific (određen) - Postavite specifičan cilj koji je istovremeno dobro definiran i fokusiran.
  • M - measurable (mjerljiv) - Provjerite može li cilj koji ste postavili biti mjerljiv. To znači da je moguće postaviti određene kriterije koji će vam omogućiti praćenje napretka.
  • A - achievable (dostižan) – potrebno je da cilj bude zaista ostvariv. Nije dobro postaviti preambiciozne ciljeve, ali ne treba postaviti niti minimalne ciljeve. U tom smislu treba uzeti u obzir resurse koji vam stoje na raspolaganju, vještine koje imate i ograničenja.
  • R – Realistic (realan) – Cilj koji pokušavate postići treba imati smisla za vas, biti relevantan i usklađen s vašim vrijednostima i onim što želite postići.
  • T - Timed (vremenski ograničen) – Važno je postaviti i određeni rok za ispunjenje određenog cilja. To će stvoriti osjećaj hitnosti i pomoći će vam da ustrajete na putu ispunjenja cilja.

2. Naučite definirati prioritete

Ponekad je ono što nas spriječava u postizanju ciljeva činjenica da nismo postavili prioritete. Izazov leži u multitaskingu, odnosno odrađivanju više zadataka u isto vrijeme. U takvoj situaciji teško je ostati dosljedan u postizanju određenog cilja jer nam se pažnju rasprši na više različitih zadataka. 

Postoji mnogo različitih načina i metoda za određivanje prioriteta. Možete započeti s jednostavnim popisom obaveza (to-do listom) na koji zapisujete sve svoje zadatke i obveze te ih počinjete označavati (prioretizirati) jednu po jednu. Osim toga, vrlo je korisno imati popis zadataka koje ne treba odraditi.

Ako to ne uspije, možete isprobati jednu od mnogih tehnika određivanja prioriteta sve dok ne pronađete onu koja odgovara vašim potrebama i željama. Primjerice, možete koristiti Eisenhowerovu metodu (kreirao ju je američki predsjednik Dwight D. Eisenhower). Za početak, trebali biste rasporediti sve svoje zadatke u četiri zasebne kategorije (kvadranta) na temelju njihove važnosti i hitnosti:

  • Kategorija 1 – Hitni i važni zadaci. Trebali biste to učiniti odmah (prioritetno)
  • Kategorija 2 – Nisu hitni, ali su važni zadaci. Trebali biste ih odraditi nakon što odradite zadatke iz Kategorije 1.
  • Kategorija 3 – Hitni, ali ne i važni zadaci. Pokušajte ih delegirati.
  • Kategorija 4 – Nisu hitni i nisu važni zadaci. Ovakve zadatke eliminirajte ili odgodite na neko vrijeme.

Druga često korištena metoda za određivanje prioriteta koju možete isprobati naziva se ABCDE tehnika. Evo kako to funkcionira:

  • Napravite popis svih svojih zadataka;
  • Dodijelite slova svakom pojedinom zadatku prema redoslijedu prioriteta (A je najviši, E je najniži prioritet);
  • Krenite raditi na svojim zadacima na temelju ocjena koje ste dodijelili (prvo se bavite A, zatim B, i tako dalje).

3. Uvijek bilježite svoj napredak

Drugi vitalni dio učenja kako biti dosljedan je aktivno bilježenje vašeg napretka (vezano za zadatke, ciljeve, obveze itd.).

Napredak možete mjeriti klasičnim alatima, jednostavno pomoću papira i olovke – zapisujući svaki dan ili možete koristiti različita digitalna rješenja kao što su Excel tablice ili aplikacije.

Upoznajte program za upravljanje projektima

  • Mjerite vrijeme po pojedinom zadatku
  • Iskoristite analitiku i različite opcije izvještaja
  • Nije potrebna instalacija ni održavanje programa


4. Ograničite distrakcije

Ometanja, osobito ako se često događaju, mogu znatno ugušiti vaš put ka tome da postanete dosljedni u izvršavanju obveza. Zato je važno aktivno raditi na uklanjanju ili ograničavanju distrakcija. Evo nekoliko savjeta kako to možete učiniti:

  • Osigurajte radni prostor;
  • Isključite mobitel dok radite ili barem isključite obavijesti;
  • Ograničite vrijeme koje provodite pregledavajući web stranice ili društvene mreže;
  • Isprobajte aplikacije ili različite digitalne alate koji vam mogu pomoći da ostanete više angažirani;
  • Isprobajte tehnike upravljanja vremenom;
  • Stvorite rutinu i držite je se.

5. Neka vrijeme radi za vas

Velik dio postizanja ciljeva vrti se oko organizacije vremena, a u kontekstu posla to znači praćenje izvršavanja pojedinih zadataka. Postoji nekoliko načina za to:

  • Klasična metoda olovke i papira – ručno bilježite koliko vremena ste potrošili na pojedini zadatak;
  • Koristite obične Excel tablice – analizirajte u Excel tablici koliko ste vremena potrošili na pojedini zadatak;
  • Koristite digitalne alate za praćenje projektnog rada – iskoristite digitalne alate kako biste automatski pratili vrijeme utrošeno po pojedinom zadatku. Pogledajte My Hours rješenje i iskoristite sve prednosti ovakvog načina rada.

Nakon što ste prikupili podatke o tome koliko vam je vremena potrebno da izvršite pojedine zadatke, napravite analizu kako biste stekli uvid u to što možete bolje.

Odgovorite na ova pitanja:

  • Zašto je toliko vremena utrošeno na pojedini zadatak?
  • Mogu li se neki zadaci obaviti brže?
  • Postoje li alati koje mogu koristiti za pojednostavljenje procesa dovršavanja određenih zadataka?
  • Jesu li pojedini zadaci bili preteški za obavljanje?
  • Mogu li poboljšati svoje vještine i na taj način postići bolje rezultate u obavljanju određenih grupa zadataka?

6. Budite strpljivi i prihvatite neuspjehe

Svaka promjena je teška i u tom procesu će sigurno biti i neuspjeha. Primjerice, možda ćete probijati neke rokove koje ste si postavili ili na kraju nećete biti potpuno zadovoljni rezultatima. I to je sasvim u redu. Važno je ne odustati već si dati dovoljno vremena za rad na promjenama, prihvatiti neuspjehe i polako ići prema cilju. Umjesto straha od negativnih ishoda, usredotočite se na rast i preoblikujte neuspjeh kao priliku za poboljšanje. Jedino takav način garantira rezultate koji neće izostati. Jedino što je potrebno da bi se vidjeli rezultati je kontinuirani rad, cilj, strpljenje i prihvaćanje neuspjeha. Na taj način svaki cilj možemo ostvariti.


>