Choose languageLanguage
Blog

Sigurnost zaposlenika u skladištu je glavni prioritet

16/12/2020
Autor
Nikol Ludaš
Sigurnost zaposlenika u skladištu je glavni prioritet

Distribucijski centri važna su karika u opskrbnim lancima, a ove godine im se poklanja još veća pažnja zbog povećanja internetske prodaje. Rukovoditelji skladišta prisiljeni su brzo povećati produktivnost, u nekim slučajevima čak i udvostručiti, a da pritom ne povećaju kapacitete ili nadograde skladišnu opremu.

Rješenje problema brzog povećanja produktivnosti leži u brojnim tehnološkim inovacijama, ali velik dio tereta obično pada na ramena djelatnika koji rade u skladištima. Ovo znači još veću odgovornost upravitelja skladišta i tvrtki, jer je osiguravanje sigurnosti zaposlenika postalo još zahtjevnije. 

Sigurnost u skladištu

S većim brojem ljudi u skladištu i zahtjevima za što manjim kontaktom između zaposlenika, sve je teže osigurati željenu udaljenost od 2 metra između zaposlenika. Mjeru udaljenosti posebno je teško osigurati u proizvodnji i skladištima, gdje su zaposlenici vezani za svoje određeno radno mjesto ili moraju prolaziti velike udaljenosti tijekom radnog dana i sastajati se sa suradnicima. Poseban problem su i uski hodnici i ulazno-izlazne zone, gdje je velika frekvencija kretanja i interakcije s drugim ljudima.

S obzirom na takve radne okolnosti, negativni psihološki učinci, poput tjeskobe, straha i nesigurnosti, puno su češći među zaposlenicima. Ljudska reakcija zaposlenika na ove pojave je izbjegavanje dolaska na posao, sporiji rad, više pogrešaka i znatno smanjena produktivnost cijelog skladišta. 

Kako riješiti ovaj problem?

U skladištima možemo koristiti nekoliko pristupa, ali u svima njima moramo osigurati veću sigurnost zaposlenika, što će dovesti do bolje dobrobiti zaposlenika, manje odsutnosti, manje pogrešaka te veće produktivnosti i stabilnosti poslovanja skladišta. 

1. Prvo rješenje leži u softveru! Dobar WMS sustav za pohranu može postaviti redoslijed i raspored radnih operacija na takav način da smanji susrete između zaposlenika. Mogu se uvesti jednosmjerne rute i vremenski intervali između pojedinih radnih valova. Slično igranju golfa, kada grupi igrača nije dopušteno ući u sljedeću rupu dok ona nije slobodna i prethodni igrači je nisu napustili.

undefined

2. Druga metoda je glasovno upravljanje skladištem! Jedno od najperspektivnijih rješenja je rad pomoću glasa, koji je alternativa ručnim terminalima ili klasičnom radu s papirima. Na taj način su vašim djelatnicima omogućeni bolji uvjeti za rad i veća sigurnost na radnom mjestu jer su im slobodne ruke i oči, a dodir s hardverom je minimalan. Svaki djelatnik ima svoj personalizirani dio opreme, a dio opreme koji dijele se minimalno dodiruje i lako očisti za idućeg djelatnika i novu uprabu.

undefined

3. Treća metoda je uporaba robota (AMR) koji brinu o unutarnjim kretanjima predmeta, pa radnici mogu biti u svojoj zoni većinu vremena i time nisu u kontaktu tako često. Istodobno, roboti također štede vrijeme koje radnici inače troše na unutarnje prijevoze.

undefined

Za više informacija i savjeta kako unaprijediti vaše poslovanje i sigurnost djelatnika slobodno nas kontaktirajte!