Prednosti i nedostatci skraćenog radnog tjedna
Ovaj ćemo put govoriti o skraćenom radnom tjednu. Ovakva vrsta fleksibilnog rada može biti jednostavno rješenje kojim ćete uravnotežiti periode preopterećenosti poslom u vašem okruženju.
Što je skraćeni radni tjedan i koje su prednosti i nedostaci skraćenog radnog tjedna?
Skraćeni radni tjedan omogućuje zaposlenicima da odrade puno radno vrijeme u manje dana. Najčešći oblik skraćenog rasporeda je radni tjedan od četiri dana, gdje je radnicima puna satnica raspoređena u četiri dana po deset sati dnevno. Ovo omogućuje zaposlenicima da rade više sati na neke dane, kako bi prikupili dovoljno sati za dodatni slobodni dan.
PREDNOSTI SKRAĆENOG RASPOREDA | NEDOSTATCI SKRAĆENOG RASPOREDA |
Dodatni slobodni dan pružaju zaposlenicima bolju ravnotežu života i posla | Neka radna mjesta možda nisu pogodna za duže radno vrijeme zbog povećanog rizika od ozljeda i grešaka |
Zaposlenici zadržavaju punu plaću i beneficije | Moguć nedostatak nadzora u nekim periodima |
Skraćeno vrijeme i troškovi putovanja | Moguć nedostatak osoblja u nekim periodima |
Manje skretanja pozornosti i veća produktivnost tokom radnog vremena | Moguće poteškoće pri ugovaranju sastanaka |
Povećanje ukupnog broja zaposlenih tokom zahtjevnih radnih zadataka | Postoji rizik od nedozvoljenog prekovremenog rada |
Produženo vrijeme potrebno za obavljanje radnih zadataka | Duži radni dan može smanjiti produktivnost na kraju dana |
Upravljanje dodatnim vremenom |
Prilikom izrade pravilnika o fleksibilnosti svakako biste trebali uzeti u obzir skraćeni radni tjedan.
Skraćeni raspored je vrlo koristan za obje strane. Omogućuje zaposlenicima više dana odmora, ali istovremeno produžava radno vrijeme tvrtke.
Možete pratiti produktivnost zaposlenika na početku aranžmana kako biste mogli biti ustvrditi da li ona zadržava na istim razinama kroz radno vrijeme. Možda ju kao poslodavac uspijete i povećati.
Držeći se nekih od sljedećih mjera, trebali biste izbjeći bilo kakve poteškoće:
- postavite temeljno radno vrijeme tokom kojeg su zaposlenici nužni biti u uredu, kako biste izbjegli nedostatak osoblja i probleme rasporeda
- pružite svojim zaposlenicima dovoljno pauzi kako bi bili usredotočeni i motivirani
- pratite radno vrijeme zaposlenika kako biste uspjeli pratiti ukupni broj sati i prekovremenog rada
Kako organizirati i postaviti skraćeni radni tjedan unutar svih radnih sati?
- Postavite plan i pravilo 10 sati rada dnevno, od ponedjeljka do četvrtka, a u petak 0 sati rada. Tako ćete definirati skraćeni radni tjedan kao radni tjedan od ponedjeljka do četvrtka.
- Postavite pravilo obaveznog radnog vremena i definirajte ga kao vrijeme koje je zaposlenik dužan biti prisutan u uredu. U ovom slučaju to je 10 sati od ponedjeljka do četvrtka, s početkom u 8:00 sati.
- Postavite pravilo radnog vremena za period u kojem je radno vrijeme uzeto u obzir kao plaćeno vrijeme. U ovome slučaju to je od 8:00 do 18:00 od ponedjeljka do četvrtka.
Uz pravilo pauze za ručak možete dodatno postaviti i pravila za kratke pauze kako biste bili sigurni da su vaši zaposlenici odmorni i usredotočeni tokom radnog vremena.
Sve to možete kroz uslugu All Hours. Besplatni probni račun napravite ovdje.