Choose languageLanguage
Blog

Najčešća pitanja o popisu osnovnih sredstava

Najčešća pitanja vezano za sustav za popis osnovnih sredstava i inventuru u poduzeću
Datum
19/01/2023

Advantas je informatički sustav koji omogućuje brzu i točnu inventuru osnovnih sredstava. 

Naši potencijalni kupci i već postojeći kupci imaju razna pitanja kada se radi o inventuri osnovnih sredstava na koja ćemo u ovom blogu odgovoriti.

Gdje mogu provjeriti koliko je sredstava popisano?

Na ručnom terminalu, mobitelu ili na računalu. Na ekranu možete vidjeti podatke o količini popisanih osnovnih sredstava i lokaciji.

Što napraviti ako pronađem osnovno sredstvo koje nije na popisu moje lokacije?

Možete dodati osnovno sredstvo na tu lokaciju na ručnom terminalu ili na mobitelu.

Što mogu napraviti ako pronađem osnovno sredstvo koje nema bar kod (nisam siguran je li etiketa otpala ili je sredstvo potpuno novo)?

U ovom slučaju radi se o internim pravilima poduzeća i zato ne možemo dati jedinstveni odgovor. Ono što se pokazalo kao dobra praksa jest da se popisna komisija opskrbi s nekoliko novih bar kod naljepnica i ako se dogodi opisana situacija, prvo se provjerava nalazi li se sredstvo na listi sredstava koji bi trebali biti na toj lokaciji. U slučaju da je sredstvo na lokaciji, na njega se nalijepi novi bar kod i na terminalu napišemo napomenu da se sredstvo treba prenumerirati. U slučaju da sredstvo nije na lokaciji, na njega nalijepimo novi kod, sredstvo dodamo na popis i napišemo napomenu da mu je dodijeljen određeni inventarni broj, nije pronađena naljepnica i da ne postoji na lokaciji. Usklađivanje (i moguće brisanje starih brojeva iz sustava) računovodstvo radi na kraju popisa.

Mogu li otpisati osnovno sredstvo?

Kroz Advantas sustav možete predložiti da se sredstvo otpiše. Daljnji postupak otpisa ovisi o poduzeću i internim pravilima i procesima.

Mogu li vidjeti prijašnje inventure? Možemo li izmijeniti podatke o prijašnjim inventurama?

Ako želite, možete pohraniti prijašnje inventure. Sustav omogućava samo jednu aktivnu inventuru tako da je ostale inventure potrebno zaključati. U njima više nije moguće ispravljati podatke.

Što vidim na izvještaju?

Izvještaji su prilagodljivi prema potrebama korisnika i mogu prikazati bilo koji podatak koji postoji unutar Advantasa. 
Takva izvješća moguće je filtrirati po bilo kojem kriteriju, a najčešće se pretražuje po kriterijima: popisano/nepopisano/otpisano na način da se filtrira po lokaciji.

Može li inventuru provoditi više ljudi/komisija paralelno?

U isto vrijeme više inventurnih komisija može raditi popis osnovnih sredstava.

Možemo li pratiti tko je zadužen za koje sredstvo?

Svako sredstvo se može pratiti prema osobi koja je zadužena za to osnovno sredstvo, isto tako sredstvo se prati prema mjestu troška, tipu sredstva i ostalim parametrima koji se zadaju.

Advantas - sustav za inventuru

  • Brza i jednostavna inventura
  • Korištenje RFID tehnologije
  • Mogućnost praćenja povijesti promjena
  • Različite razine pristupa
  • Siguran sustav pohrane podataka i dokumentacije


Je li moguće povezati sustav s postojećim ERP-om?

Svako povezivanje s ERP sustavom novi je izazov.
Međutim primjenom ADvantas data managera i korištenja datoteka za razmjenu podataka ili aplikacijskog programskog sučelja do sada smo uspješno povezali Advantas sustav s različitim  ERP sustavima.

Može li svatko tko ima pristup sustavu raditi što god želi?

Ne, svaka osoba ima vlastitu razinu odobrenja na temelju koje ima pravo za odrađivanje određenih stvari. 

Tako razlikujemo različite razine prava: administrator s punim pravima, korisnik koji ima pravo na pogled u sve, skupina koja ima pravo uređivanja zahtjeva te popisna komisija koja ima najjednostavnije funkcije poput izvršavanja samog popisa.

Može li više ljudi administrirati popis?

Može, svaki korisnik ima jedinstveno korisničko ime i lozinku te razinu prava koja određuju što smije raditi.

Što napraviti kada imamo sredstva koja nije moguće popisivati (primjerice, automobili i sl.)?

Takva sredstva najčešće vodimo u "katalogu" gdje se bar kod naljepnice zalijepe pored opisa sredstva i pohrane se na sigurno i lako dohvatljivo mjesto te se prilikom popisa ta sredstva popisuju iz "kataloga" uz prethodnu provjeru stanja svakog sredstva prema statusu zadužene osobe. 

Koje su razlike između popisa s ručnim terminalom i mobilnim telefonom?

Ručni terminal je robustan što mu omogućava da pretrpi udarce, padove na tlo, otporan je na vlagu i sl. Ima ugrađen laserski čitač bar koda koji omogućava brzo čitanje bar koda te nema problema ukoliko su naljepnice djelomično oštećene. Mobilni telefon zadovoljava uvjete popisa ukoliko govorimo o manjem broju osnovnih sredstava koja treba popisati.

Je li svaki pametni telefon primjeren za popis osnovnih sredstava?

Nije, pametni telefon mora biti opremljen Android operacijskim sustav verzije 4.4 ili novije i mora imati kameru koja podržava čitanje bar koda.

Koja je prednost popisivanja sredstava pomoću RFID tehnologije?

Najveća prednost je u tome što se takav popis odradi u vrlo kratkom vremenu. Stave se RFID naljepnice na osnovna sredstva i u svega nekoliko sekundi, u jednoj prostoji se istovremeno „uhvate“ sva osnovna sredstva.

Je li veća mogućnost pogreške ako se popisuje na taj način?

Naprotiv, ovakav način rada smanjuje mogućnost pogreške.

Pomaže li Advantas u održavanju osnovnih sredstava?

Da, Advantas ima i napredne funkcionalnosti koje se odnose na zaprimanje servisnih zahtjeva, radnih naloga u kojima su sadržani zadaci te popis servisnih aktivnosti. Osim toga, u sustav je moguće pohraniti i dodatne dokumente (fotografije osnovnog sredstva, nabavni račun, račune servisa i sl.).

Može li se pratiti povijest aktivnosti u Advantas sustavu?

Može. Za svako osnovno sredstvo možemo pratiti povijest promjena na računalu, odnosno odvojeno za ručni terminal i računalo, bilježi se vrijeme, tip i vrijednost promjene te korisnik koji je promjenu odradio. Na taj način se postiže i veća sigurnost rada nad osnovnim sredstvima.

Je li popis osnovnih sredstava obvezno provoditi u Republici Hrvatskoj?

Da, godišnji popis imovine (inventura i popis osnovnih sredstava) zakonska je obveza i mora se provoditi. Ovo područje reguliraju Zakon o računovodstvu, Zakon o porezu na dobit i Opći porezni zakon.

Kako se podatci prebacuju sa terminala na server i je li to moguće odraditi na daljinu?

Wi-Fi je obvezatan za sinkronizaciju i odrađuje se ručno - nije potrebna konstantna veza. Za sinkronizaciju je potrebno da oba uređaja budu na istoj mreži tako da je sinkronizacija na daljinu moguća uz upotrebu VPN-a. Briga oko VPN-a i mreže je u potpunosti na brizi korisnika.

Redovna sinkronizacija je preporučena, ali ne i potrebna. To znači da se terminalom mogu popisati udaljene lokacije i nakon toga sinkronizirati. Terminal unutar sebe, osim mini verzije baze sa servera ima i svoju bazu gdje bilježi sve popisano/promijenjeno.

Zanima me više o popisu osnovnih sredstava s Advantas sustavom.

Provjerite više na našoj web stranici


>