Blog

Kontrola pristupa u oblaku? Moguće je!

01/06/2020
Autor
Mladen Gunjević
Kontrola pristupa u oblaku? Moguće je!

IoT (Internet Of Things) je pojam koji obuhvaća mrežu fizičkih objekata s ugrađenim tehnologijama koje omogućavaju međusobnu interakciju i komunikaciju sa vanjskim okruženjem. Jedan od prvih primjera IoT s početka 1980-ih bio je stroj Coca Cole smješten na Sveučilištu Carnegie Melon. Lokalni programeri povezali bi se putem interneta na rashladni uređaj kako bi provjerili ima li prije službenog putovanja dovoljno dostupnog i hladnog pića. Koncept IoT službeno nije, kao pojam, postojao do 1999. godine.

Grafički prikaz ulazaka u odrežene prostorije putem kontrole pristupa u cloud rješenju

Prednosti Door Cloud rješenja

Outsourcing je poslovni model u kojem tvrtke ili javne ustanove radi poboljšanja produktivnosti ustupaju određene, uglavnom sporedne poslove (non core), vanjskim poduzećima koja se njima bave. Kada je riječ o sigurnosti, korisnici već uvelike prenose zaštitu svojih objekata specijaliziranim poduzećima kojima je zaštita imovine glavna djelatnost.

Prednost Door Cloud rješenja za kontrolu pristupa u odnosu na konvencionalne sustave je činjenica da više ne morate brinuti oko serverskog okruženja i svih aktivnosti koje su potrebne da bi sustav radio ispravno 24/7.

Poboljšanje sigurnosti je u svim segmentima poslovanja jedan je od najbitnijih faktora. Internetska sigurnost ne samo da funkcionira već možemo reći da su neki od najstrože čuvanih sustava spojeni na Internet. Zapravo je internetska sigurnost najnaprednije područje sigurnosti. Ista sigurnosna rješenja koja se upotrebljavaju za internet bankarstvo koriste se i za kontrolu pristupa u oblaku.

Pogodnost korištenja sustava temeljenog na oblaku je pristup informacijama sa ciljem otklanjanja incidenata u bilo kojem trenutku sa bilo kojeg mjesta. Primanje alarma u realnom vremenu omogućava korisniku da pristupi incidentu online, koordinira se sa drugim kolegama te na licu mjesta riješi ili eskalira situaciju. 

Fleksibilnost sustava puno je veća kod cloud rješenja zato što je puno lakše i jeftinije dodavati nove točke unutar samog objekta ili neke nove lokacije bez potrebe postojanja komunikacijskog tunela između servera i krajnje pristupne točke. Administraciju sustava može u potpunosti izvršiti korisnik sustava, pružatelj usluge ili se sustav može omogućiti zajedničko korištenje.

Smanjenje troškova je poznata činjenica prelaskom na cloud, troškovi se smanjuju pretvaranjem IT imovine u usluge. Naime, s cloudom serveri snažnog hardvera i složena IT infrastruktura odlaze u povijest. Korisnicima će biti dovoljan smartphone ili home računalo te internetska veza putem kojih će se povezivati s cloud servisom. Cloud je sve popularniji i u Hrvatskoj te je, prema podacima Eurostata, naše gospodarstvo jedno od deset najboljih u Europskoj uniji po korištenju clouda, dok prema podacima Državnog zavoda za statistiku cloud koristi 37% tvrtki.


Door Cloud funkcionalnosti

Čitači kartica kao opcija


Zahvaljujući tehnologiji lokacije i mikrolokacije koju upotrebljava pametna aplikacija Door Cloud, čitači kartica mogu se ukloniti sa nekih, pa čak i svih pristupnih točaka.

Umjesto da se čitač koristi za identifikaciju, korisnik se putem mobilne aplikacije identificira preko interneta, a vrata se određuju pomoću lokacije telefona.

Mogućnost pregleda na mobitelima podataka o eventualnim incidentima na točkama koje su pokrivene kontrolom pristupa

Osim toga, Door Cloud korisnici mogu odobriti pristup jednostavnim slanjem virtualnog ključa. Budući da se radi o jedinstvenoj adresi, nije potrebno imati instaliranu aplikaciju, a može je koristiti svatko tko ima pametni telefon i interenetsku vezom i to izravno iz preglednika. To ga čini izuzetno korisnim u situacijama kao što je najam apartmana, a postiže se učinkovita kontrola pristupa kao cloud rješenje.

Virtualni ključ omogućuje jednostavnu kontrolu pristupa putem mobitela. Korisnici na mobitel dobivaju virtualni ključ i na taj način ulaze u prostorije

Kontroleri

Door Cloud je baziran na Zone hardware-u vlastite proizvodnje. Zone DC serija specijalno je dizajnirana za cloud komunikaciju koja osigurava sigurno upravljanje putem interneta.

Zone kontroleri su službeno certificirani za upotrebu na temelju Microsoft Azure platforme.

Plan je omogućiti podršku za kontrolere i drugih proizvođača.

Zone Door, Zone Spot i Zone Wing su čitači kartica koji se mogu postaviti na vratima gdje se želi postaviti kontrola pristupa

Bežične brave

Door Cloud podržava integraciju sa bežičnim bravama tvrtke Assa Abloy. Bežične brave mogu se slobodno kombinirati sa standardnim elektroprihvatnicima i čitačima. Aperio bravu možete otvoriti bez kartice koristeći ranije spomenutu funkcionalnost Door Cloud aplikacije.

Aperio kontroleri (hub) povezani su putem kontrolera Zone Wing koji osigurava kontinuirani rad u slučaju prekida interneta.

Bežične brave omogućuju beskontaktnu kontrolu pristupa

Beskontaktni čitači

Door Cloud podržava generičke čitače kartica uz pomoć Zone serije kontrolera. Podržano je nekoliko standarda za povezivanje uključujući OSDP. Mogu se koristiti i biometrijski čitači koji omogućavaju standardna sučelja za komunikaciju.

Zone kontroleri su testirani za rad sa čitačima iz HID-a, uključujući čitače koji nude HID Mobile Access tako da se kartice mogu kombinirati ili zamijeniti u potpunosti pametnim telefonima.

Beskontaktni čitači omogućuju kontrolu pristupa uz pomoć mobitela na način da se preko mobitela može pristupiti pojedinim prostorima

Mogućnost integracije s drugim sustavima

Door Cloud je razvijeni ekosustav koji uz pomoć programskog API-ja podržava integracije sa drugim sustavima te na taj način omogućava širok raspon integracija.

Osim toga, razmatramo mogućnosti za izgradnju čvršće međusobne integracije s cloud videonadzorima i rješenjima za otkrivanje uljeza, kao i određenih alternativnih marki hardware-a za kontrolu pristupa.

Cloud rješenje može integrirati više opcija kao što su vidonadzor, ulazak u prostorije uz pomoć kartica, ulazak uz pomoć mobitela te uključiti i napredno rješenje za brave

Želite saznati više o ovom rješenju ili zatražiti savjet vezano za implementaciju? Svakako se javite na mladen.gunjevic@spica.com ili na info@spica.hr