Pozivamo vas na Logitelligence - 23.05.2024.  •  Pridružite nam se u Zagrebu na regionalnoj logističkoj konferenciji. Sudjelovanje je besplatno, uz obveznu prijavu jer je broj mjesta ograničen! Više informacija o konferenciji i o tome kako se prijaviti saznajte ovdje
   
Choose languageLanguage
Blog

Koliko se je način rada promijenio u zadnjih godinu dana i što možemo očekivati u budućnosti?

Zaposlenik i radno vrijeme
Datum
28/07/2021

Ne treba uopće naglašavati da su nam se svima životi od 2020. godine bitno promijenili i da smo svi osjetili posljedice pandemije. 2020. i 2021. godina svakako će ostati zapamćene kao godine prekretnice u mnogim sferama života. Način rada i obavljanja poslova nije izuzetak. Ipak, svaka kriza je prilika za novi početak pa tako i u ovom slučaju. Ono što je pandemija donijela je novi način rada – rad od doma, odnosno remote rad. Činjenica je da remote rad nije nešto što je bilo u velikoj mjeri zastupljeno, posebno ne u Hrvatskoj. Tek manji dio zaposlenika je radio remote. Ono što možemo nakon više od godinu dana takvog rada reći je da je ipak takav način rada moguć. Dio poslova moguće je povremeno obavljat bez obzira na lokaciju, a dio poslova moguće je u potpunosti obavljati s bilo kojeg mjesta i bez potrebe za dolaskom u ured. Svijest o prednostima ovakvog načina rada sve više jača, kako među zaposlenicima tako i među poslodavcima. Poslovi koji se mogu obavljati s bilo koje lokacije često su i mjerljivi na način da se može provjeriti što je tko od zaposlenika radio. Često se kao nedostatak remote rada navodi ometanje ukućana. Budimo iskreni, to može ometati rad u nekim situacijama. Međutim, koliko puta vam se dogodilo da ste se zapričali s kolegama u uredu za vrijeme radnog vremena ili se pauza na koju ste otišli odužila (čitaj: sjeli ste negdje na kavu i vrijeme je tako brzo prošlo, a da niste ni primijetili). Vjerujemo da je bilo puno takvih situacija. Upravo zato, najbolji indikator rada je evidentiranje onoga što ste odradili i mjerenje vremena. Na taj način se može provjeriti učinkovitost i provjeriti što je tko zaista odradio. Primjerice, zamislimo dvije situacije.

Prva se odnosi na Anu koja radi kao Digital Marketing Specialist u jednom IT poduzeću. S obzirom da se radi o digitalnom marketingu, Ana može vrlo jednostavno zapisati što je i kada radila i tako voditi evidenciju o svim odrađenim poslovima po danima. Budući da se radi o poslovima koji se mogu obavljati neovisno o lokaciji, Ana može raditi iz udobnosti svog doma i ne gubiti vrijeme na prometne gužve, a bez da posao trpi.

Evidencija radnog vremena po projektima!

  • Evidentirajte radne zadatke i projekte
  • Kvalitetna analitika
  • Pregledna izvješća po zaposlenicima


S druge strane imamo Ivana koji radi kao odvjetnik u jednom odvjetničkom društvu. Oni svoj posao naplaćuju po satnici na način da obračunaju koliko su za pojedini dio posla odradili sati i tako klijentima naplaćuju obavljenu uslugu. Ivan se bavi trgovačkim pravom i jedan od njegovih klijenata je velika prehrambena tvrtka koja trenutno prolazi proces spajanja s drugim poduzećem. Kako bi sve prošlo glatko, potrebno je temeljito istražiti zakonska rješenja, regulative i mogućnosti vezano za ovo spajanje, kako na razini Hrvatske tako i na razini Europske unije. Kako bi mogao naplatiti klijentu usluge, Ivan bilježi sate koje je proveo na ovom slučaju i to na način da bilježi radne zadatke i vrijeme koje je utrošio po pojedinačnom zadatku. Na taj način može vrlo kvalitetno pratiti što je sve odradio, koliko je vremena potrošio na koji zadatak i svoj račun za obavljene usluge ispostaviti klijentu. Na taj način postiže se pravičnost u poslovnom odnosu i omogućava dugotrajnija i kvalitetnija suradnja.

U opisanim primjerima vidimo da nema potrebe za fizičkom prisutnošću jer i Ivan i Ana mogu svoje poslove obaviti bez obzira na lokaciju. Sve što im je potrebno je priključak za Internet i prijenosno računalo. I to je to! Na taj način su svi zadovoljni – i zaposlenici koji ne troše vrijeme na odlazak na posao, nadređeni koji zna što je zaposlenik radio i to može provjeriti, a i klijenti koji na kraju dobivaju završni proizvod i/ili uslugu i može se specificirati što se je odradilo.

Rad će se definitivno promijeniti i već se sada mijenja. Radno vrijeme je potrebno mjeriti, ali potrebno je paziti i na produktivnost. Nema neke koristi za poduzeće ako zaposlenici ne odrade svoj dio posla. Pritom, za sve one poslove koji to dopuštaju, dobro je dati zaposlenicima odabir mogućnosti žele li raditi od doma ili iz ureda i tražiti rezultate rada svakog zaposlenika posebno. Na taj način se postiže željeni efekt i na kraju dobivamo win-win situaciju u kojoj su svi zadovoljni. Na tvrtkama i zaposlenicima je samo da iskoriste pozitivne prednosti tehnologije i da minimiziraju one negativne strane koje su moguće u ovakvoj vrsti rada. Kvalitetnim dogovorom, planiranjem i postavljanjem jasnih ciljeva, mogu se postići maksimalni efekti i koristi. 

Zanima Vas koji alat mi koristimo kako bismo mjerili vrijeme provedeno na pojedinom projektu ili zadatku? Javite nam se!

>