TOP 3 Trenda u intralogistici - LogiMAT24  •  07.05.2024. u 9h organiziramo besplatni webinar na kojem ćemo pokazati novosti, trendove i savjete koje smo dobili tijekom nedavnog posjeta najvećem svjetskom sajmu logistike - LogiMAT 2024. Prijavite se ovdje.  
   
Choose languageLanguage
Blog

Fokusiranost na radnom mjestu - kakav je osjećaj biti fokusiran na određeni zadatak (i kako to postići)?

Fokusiranost na radnom mjestu - kakav je osjećaj biti fokusiran na određeni zadatak (i kako to postići)?

Fokusirani rad jedno je od najproduktivnijih stanja koje čovjek može doživjeti. To je stanje kada izgubimo pojam o vremenu i postanemo potpuno uključeni u neku aktivnost.

Ovo stanje izaziva osjećaje sreće, ispunjenosti i ono daje značajne rezultate pa je zato takav način rada i cilj mnogih ljudi (kako na radnom mjestu, tako i u privatnom životu).

Ako želite maksimizirati svoju osobnu produktivnost, morate naučiti kako postići visoku razini fokusiranosti i koncentracije.

Loša vijest je da postizanje takve razine fokusiranosti nije tako lako i jednostavno, ili još važnije, možete biti brzo izbačeni iz fokusa. Ponovni povratak na radni zadatak također nije tako jednostavan, pa je važno ostati fokusiran što dulje vremena.

U nastavku ćemo se baviti na koji način doći do takve fokusiranosti i kako što dulje ostati fokusiran na ono što radimo dok zadatak ne dovršimo u potpunosti.

Kakav je osjećaj biti potpuno fokusiran na radni zadatak?

Jednostavno rečeno, to je najbolji osjećaj ikad. Kad počnete raditi, zaboravite na vrijeme, svoje brige i probleme i na sve ostalo što nije vezano za konkretni radni zadatak. Vi samo stvarate i isporučujete rezultat.

To je nešto što smo svi već iskusili, obično tijekom igre, sporta, čitanja zanimljive knjige ili tijekom kreativnih ili umjetničkih aktivnosti. Nije tako teško biti fokusiran i u toku kada uživate u slobodnom vremenu ili radite ono što volite.

Ipak, moguće je postići isto i na poslu. Sigurno nije tako lako kao kad radimo nešto u slobodno vrijeme (primjerice, gledamo omiljenu seriju), ali sigurno se može i – donosi brojne prednosti.

Ne samo da ste produktivniji, već i puno više uživate u onome što radite, a vrijeme provedeno na poslu brže prolazi. Osim toga, neopisivo je dobar osjećaj i na kraju dana kada ste zadovoljni svojim rezultatom koji ste taj dan postigli ili, bolje rećeno, kako ste taj dan bili produktivni.

Dva glavna uvjeta za postizanje fokusiranosti i povećanje produktivnosti na radnom mjestu

Fokusiranost možete lakše postići kada su zadovoljena dva glavna uvjeta :

1. Morate raditi na zadatku koji je malo izvan vaše zone udobnosti (eng.: comfort zone), zadatak koji vam predstavlja izazov, a ipak se radi o poslu u kojem ste vješti.

2. Morate raditi potpuno usredotočeno, bez ometanja. Osim toga, trebate biti dobro odmorni i emocionalno smireni.

Dobra vijest je da svakodnevno možete postići visoku razinu fokusiranosti i produktivnosti na radnom mjestu ako se usredotočite na aktivnosti visoke vrijednosti u kojima ste dobri, ali koje i dalje predstavljaju izazov za vas i ako na njima radite bez ometanja i bilo kojih drugih prekida.

Na koji način je najbolje postići fokusiranost na radnom mjestu?

Najvažnije je kvalitetno organizirati svoj dnevni raspored na način da osigurate barem 2 sata rada bez ikakvog ometanja i tako 2 puta dnevno – prijepodne i poslijepodne.

Važno je rezervirati vrijeme u dnevnom rasporedu gdje možete biti potpuno sami. Konkretno, to znači bez javljanja na mobiteli/telefon, provjeravanja e-pošte, razgovora s kolegama i bilo kakvih drugih prekida.

Najbolji način za to je korištenje tehnike “vremenske kutije” na način da unaprijed rezervirate vrijeme u kalendaru kako biste mogli raditi u miru bez ikakvih smetnji. To je kao da rezervirate sastanak sami sa sobom.

Obavezno isključite/otklonite sve potencijalne izvore smetnji kao što su:

  • E-pošta
  • Sastanke u to vrijeme
  • Kolege i/ili ukućane ako radite od kuće
  • Društvene mreže
  • Dopisivanje putem različitih kanala komunikacije
  • Čitanje vijesti
  • Zabava (TV, igrice, itd.)
  • Mobitele (jer su mobiteli danas all-in-one distraction) i sl.

Trenutna i brza reakcija na svaki prekid ili ometanje koje dolazi iz vašeg okruženja najveće je ubojstvo produktivnosti.

Zašto je to tako? Pa to je zato što je potrebno 5, 10, 30 ili čak i više minuta da se vratite u radni tok vezano za zadatak na kojem ste radili svaki put kad vas prekidaju (jedno istraživanje pokazalo je da je potrebno 23 minute i 15 sekundi da se čovjek vrati u tok), a svi znamo koliko danas ima smetnji i “ubojica” produktivnosti.

Jednostavno planirajte radno vrijeme!

  • Organizirajte i efikasno pratite svoj radni dan
  • Kreirajte vlastitu evidenciju obavljenih radnih zadataka
  • Iskoristite prednosti tehnologije za lakšu registraciju radnog vremena i manje administracije



Obavezno radite na važnim radnim zadacima – tretirajte radni tok i fokusiranost kao oskudni resurs

U ovo vrijeme pokušajte riješiti važne radne zadatke, posebno radite na zadacima koji su važni i koji mogu stvoriti i donijeti nove vrijednosti.

Primjerice, tu se može raditi o pisanju različitih kampanja, analizi prodaje, važnim razgovorima s klijentima, rad na strategijama za generiranje novih potencijalnih klijenata i upita općenito – dakle, što god vam je  na listi prioriteta i sve ono što će dovesti do najbržeg napretka prema vašim ciljevima.

Da biste odabrali koje zadatke obaviti, možete si pomoći s Eisenhowerovom matricom. Dwight D. Eisenhower bio je 34. predsjednik SAD-a. Bio je predsjednik od 1953. do 1961. godine.

Njegova matrica preporučuje raspored zadataka u jednom od ova četiri kvadranta:

  • Hitno + važno (Odradi kao prioritet)
  • Nije hitno + važno (Uključi u raspored)
  • Hitno + nije važno (Delegiraj zadatak)
  • Nije važno + nije hitno (Eliminiraj)

Hitni su zadaci oni koje možemo smatrati redovnima i “tekućima” (poput e-pošte, telefonskih poziva, različitih sastanaka i sl.). To su zadaci koje nema smisla izvoditi u ovom režimu fokusiranosti, osim ako imate važan rok i ako radite potpuno usredotočeni na isporuku onoga što ste obećali.

S druge strane, važni su zadaci oni koji doprinose vašim dugoročnim ciljevima i stvarima koje stvarno želite raditi u životu. Važni su zadaci oni koji su dio vaše poslovne i/ili životne vizije i misije.

To su zadaci koje je teško izvesti, ali stvaraju stvarnu vrijednost i obično zahtijevaju velik intelektualni napor (stvaranje, mozganje , analiziranje, pronalaženje rješenja itd.).

Ukratko, važni zadaci visoke vrijednosti obično ispunjavaju kriterije:

  • Zadaci za koje imate jasan cilj
  • U tom poslu ste dobri i imate potrebna znanja i/ili vještine za obavljanje takvih zadataka
  • Predstavljaju vam izazov
  • Imaju značajan utjecaj na vaš posao ili osobni život
  • Zadaci oko kojih ste vrlo angažirani

Trikovi i savjeti koji vam mogu pomoći da uđete u radni tok i ostanete fokusirani

Postoje neki dodatni elementi koji vam mogu pomoći da uđete u radni tok i radite fokusirano. To su elementi:

  • Rad u vrijeme kada imate najviše energije i kada ste dobro odmoreni
  • Emocionalna smirenost
  • Potrebno je ostati hidratiziran - pijte dovoljno vode 😊
  • Kava, ali nemojte pretjerivati s kavom 😊

Najbolje vrijeme za fokusirani rad je ono vrijeme koje kada imate najviše energije tijekom radnog dana.

Za većinu ljudi to je obično rano ujutro, a za noćne ptice kasno navečer ili čak noću; u potonjem slučaju samo pripazite da ne uništite svoj raspored spavanja jer je san itekako bitan za efikasno obavljanje radnih zadataka.

Osim toga, važno je da ste emocionalno smireni. Ako se pretjerano brinete zbog nečega, uznemireni ste ili ste nedavno imali neki konflikt, definitivno je puno teže biti fokusiran. Svakako se pokušajte smiriti i nastaviti s radom.

Pokušajte otkloniti od sebe negativne emocije jer nam one, u konačnici, najviše štete. Šetnja, meditacija ili razgovor s dobrim prijateljem mogli bi vam pomoći da se opustite, a zatim ulazak u radni tok i fokus na radne zadatke postaje puno lakši.

Ako smo dovoljno hidratizirani, to nam pomaže da zadržimo koncentraciju. Sigurno ste vidjeli da studenti u knjižnicama često imaju vodu sa sobom. Na taj način je lakše zadržati koncentraciju. Osim toga, netko si pomaže i s kofeinom (ispijanje šalice kave, 15 - 30 minuta prije početka rada), ali ipak pripazite na unos količina jer previse kofeina može negativno utjecati na zdravlja i održavanje fokusiranosti.

I na kraju, ali ne manje važno, ne zaboravite se počastiti svaki put kada uspješno dovršite radne zadatke u roku. Sitna zadovoljstva su nešto što si svi moramo i trebamo priuštiti! 😊

Nadamo se da smo vam barem malo pomogli ovim člankom. Naša zamisao je bila upozoriti na činjenicu da niste sami i da mnogi od nas pate ponekad s padom koncentracije, fokusiranosti i imamo poteškoće u kvalitetnom obavljanju zadataka. Dakle, otvorite svoj kalendar, rezervirajte za sutra dva sata, isključivo kako biste vrijeme uložili na obavljanje zadataka koji će imati najveći utjecaj na vaš budući uspjeh, bilo poslovni bilo osobni. I samo hrabro dalje! 😊




>