Pozivamo vas na Logitelligence - 23.05.2024.  •  Pridružite nam se u Zagrebu na regionalnoj logističkoj konferenciji. Sudjelovanje je besplatno, uz obveznu prijavu jer je broj mjesta ograničen! Više informacija o konferenciji i o tome kako se prijaviti saznajte ovdje
   
Choose languageLanguage
Blog

Delhaize Srbija povećava učinkovitost i produktivnost puštanja u pogon u suradnji s našim timom i Honeywell Voice

Delhaize Srbija povećava učinkovitost i produktivnost puštanja u pogon u suradnji s našim timom i Honeywell Voice
industries: scm
Autor
Nikol Ludaš
Datum
08/12/2020

Delhaize Srbija upravlja središnjim logističkim centrom koji opskrbljuje više od 450 Maxi, Tempo, Mega Maxi i Shop&Go trgovina diljem Srbije. Otvoren 2014. godine, ovaj distributivni centar u Staroj Pazovi 40 kilometara sjeverozapadno od Beograda, skladišti mliječne proizvode, voće, povrće i eko proizvode, a posao puštanja robe u maloprodajna mjesta obavlja se u tri smjene.

Sa svojih 70.000 četvornih metara ovo je jedno od najvećih distributivnih središta u regiji. Svakodnevno se roba ukrcava i iskrcava iz više od 500 kamiona na 120 platformi i šalje na svoje konačno odredište, gotovo bez greške - dijelom zahvaljujući investiciji Honeywell Voice iz 2018. Delhaize Srbija koristi glasovno rješenje Honeywell Voice kojem je smanjen broj pogrešaka, skraćeno vrijeme obuke djelatnika i povećana produktivnosti.

U početku je tvrtka naručivala proizvode pomoću ručnih terminala za skeniranje barkodova. Međutim, 2015. godine odlučili su se za sustav koji koristi glasovne naredbe na dva glavna segmenta skladištenja, voću i povrću i ambijentalnim proizvodima. Puštanje u rad kod mliječnih proizvoda se vrši ručnim uređajima. 

- Činjenica da smo uspjeli povećati produktivnost, a da se nismo morali nositi s promjenama prethodnog sustava, bila nam je vrlo važna - objašnjava Nemanja Ivković, direktor distribucijskog centra Delhaize Srbija. Kako bi uvođenje novog sustava prošlo bez problema i brzo, Delhaize Srbija surađivao je sa Špicinim timom kao pružateljem IT usluga i timom Honeywell Voice, na integraciji rješenja koja uključuju glasovne naredbe, nakon što je posjetio nekoliko referentnih mjesta na kojima je takav sustav već instaliran. 

- Jedna od najvećih prednosti puštanja u rad putem glasovnih naredbi je što su naše kolege na taj način slobodni i što su upute jasne - naglasio je ICT nadzornik tvrtke Delhaize Srbija, Dejan Šarović. Dodaje da je lako svladati ovaj sustav i da je razdoblje treninga vrlo kratko. 

- Novozaposleni kolege obučeni su i teoretski spremni za sat ili dva, uz uštedu vremena obuke više od 60 posto u usporedbi s puštanjem u rad putem ručnih uređaja. 

Osobni glasovni profil za svakog radnika 

Sastavni dio kratkog treninga je prilagodba glasovnog profila svakog pojedinog djelatnika u njegovom radnom okruženju, što se radi samo jednom. U ovoj fazi, koja traje oko 30 minuta, svaki zaposlenik u mikrofonu uređaja izgovara upute i naredbe koje koristi sustav za biranje glasa, koristeći svoju prirodnu boju glasa i naglasak. Ti se podaci pohranjuju u sustav koji ih zatim koristi u svakoj sljedećoj komunikaciji između radnika i rješenja Honeywell Voice. Čim se postavi osobni glasovni profil, radnik može početi raditi. Nakon nekoliko dana praktičnog osposobljavanja, radnik postiže punu produktivnost, što drastično smanjuje razdoblje navikavanja u odnosu na prethodni sustav. 

U suradnji sa Špicom, Delhaize Srbija razvija učinkovit radni proces koji uključuje upotrebu glasovnih naredbi. Ovaj sustav koristi 140 govornih terminala Honeywell Talkman A730 i isti broj bežičnih slušalica tipa SRX-2. Oko 50 uređaja koristi se za prikup robe u skladištu voća i povrća. Ovaj postupak uključuje distribuciju voća i povrća i prijevoz do svakog pojedinog supermarketa za nekoliko sati, uz poštivanje najstrožih standarda kvalitete. 

Otklanjanje pogrešaka prilikom puštanja u pogon 

Kao dio postupka isporuke robe, sustav upravljanja skladištem (WMS) prima narudžbe s više od 450 mjesta na kojima se nalaze trgovine, a zatim izračunava optimalni redoslijed narudžbe. Upute se prenose sa Špicinim softverom VoiceXtreme, zatim prevode u posebne naredbe za naručivanje i šalju putem bežičnog LAN-a (WLAN) na govorne terminale. Svaki glasovni terminal pretvara podatke u glasovne naredbe, koje se zatim šalju operateru putem Bluetootha. Naredbe se mogu ponoviti ako je potrebno. 

Postupak puštanja u pogon koji koristi Delhaize Srbija smatra se jedinstvenim u logističkom sektoru. Prvi korak uključuje prijenos punih paleta robe koje ujutro stižu na mjesto s barkodom, gdje se skeniranjem na novom mjestu "veže". Istodobno, prazne palete šalju se pojedinačno u zone za naručivanje prema svakoj posebnoj narudžbi, pri čemu svaka paleta ima svoj crtični kod. To omogućuje WMS-u da precizno navodi radnike do punih paleta putem rješenja VoiceXtreme i Talkman uređaja, kako bi mogli započeti postupak puštanja u rad. 

Nakon preuzimanja punih paleta, radnik dobiva upute putem slušalica u određenom redoslijedu a upućuje se na mjesta puštanja u pogon. Kad stigne na dano mjesto, radnik prvo naglas pročita znamenke za provjeru (kako bi potvrdio sustavu da je na pravom mjestu), što Talkman uređaj trenutno potvrđuje. Zatim, glasovni sustav obavještava radnika o količinama proizvoda koje treba prebaciti s pune palete na paletu na kojoj se proizvod šalje na odredište. 

- Ovaj sustav smanjuje pogreške prilikom stavljanja proizvoda na mješovite palete - naglašava Ivković. 

undefined


Jednostavna integracija s ostalim sustavima puštanja u pogon 

Ambijentalno prikuplanje proizvoda kombinira glasovnu tehnologiju sa skeniranjem barkoda i sustavom svjetlosti koji smanjuje pogreške i omogućuje izvršavanje više naredbi odjednom (višestruko odabiranje). Kamioni s klasičnim dohvatom s prihvatom dvije standardne euro palete opremljeni su zelenim i plavim LED svjetlima koja se postavljaju iznad paleta i daju signal na kojem položaju treba odvojiti robu. 

Nakon što djelatnici glasovnom naredbom izgovore kontrolne brojeve na mjestu skladišta, zraka svjetlosti označava paletu dodijeljenu danoj narudžbi. Dodatni zaslon pričvršćen na svjetlo prikazuje količinu predmeta koje treba podići. 

- "To omogućava djelatniku da jasno poveže narudžbu s točnim položajem s kojeg se vrši puštanje u rad" - kaže Šarović. 

Druga specifična značajka ovog rješenja je integrirani pregled robe koja se naručuje. Prije preuzimanja prvog okvira nove palete, sustav zahtijeva odgovarajuće brojeve barkoda. Kao odgovor, radnik može pročitati posljednje četiri znamenke barkoda ili upotrijebiti skener integriran u Talkman uređaj. Zahvaljujući integriranom Bluetooth sustavu, uređaj ni u jednoj situaciji ne mora biti uklonjen, što olakšava posao. 

Postignuti rezultati 

  • Smanjena stopa pogrešaka
  • Povećana produktivnost ciljanom optimizacijom utrošenog vremena i uputama za puštanje u pogon
  • Vrijeme treninga smanjeno na 2 sata, poboljšanje za 60%
  • Omogućeno precizno izvršavanje više naloga odjednom (višestruki prikup robe) i punjenje mješovitih paleta
  •  

Zašto se Delhaize Srbija odlučilo Honeywell? 

  • Preporuka logističkog partnera Spica
  • Posjet brojnim referentnim mjestima na kojima je glasovni sustav već instaliran
  • Mogućnost pružanja slobodnih ruku zaposlenicima uz jasne upute

Prednosti 

  • Učinkovitost puštanja u pogon povećana je ciljanom optimizacijom vremena i uputa
  • Značajno smanjenje grešaka
  • Vrijeme uvodnog treninga smanjeno na 2 h
  • Vrijeme osposobljavanja radnika smanjeno za 60%
  • Povećavanje baze podataka, što omogućuje daljnju optimizaciju procesa
  • Povećava preciznost istodobnog prikupa i punjenja miješanih paleta

Još jedna prednost koju rješenje Honeywell Voice pruža tvrtki Delhaize Srbija jest mogućnost analize podataka prikupljenih u postupku puštanja u pogon. Menadžeri sada mogu točno izračunati koliko se vremena troši na puštanje u pogon, kretanje skladišta i druge aktivnosti. 

- "Shvatili smo da se približno jedna trećina radnog vremena troši na pronalaženje proizvoda, a dvije trećine na kretanje prolazima" - rekao je Dejan Šarović i naglasio da tvrtka planira značajno povećati postotak vremena korištenog za pronalazak proizvoda. 

Zahvaljujući uvođenju rješenja Honeywell Voice, Delhaize Srbija je dodatno uvjerena u kvalitetu i poštivanje najviših standarda, kao i nizak postotak pogrešaka, kroz procese razvijene za potrebe tvrtke. Uz to, informacije generirane i dokumentirane unutar sustava čine izvrsnu bazu podataka za temeljitu analizu i daljnju optimizaciju u budućnosti.

Pogledajte video: https://www.spica.hr/baza-znanja/glasovno-upravljanje-u-skladistu-delhaize


>